De vernieuwingskracht van jouw organisatie versterken?
Je kunt pas veranderen als je organisatie daarop is ingericht. Er moet een cultuur zijn waarin creativiteit wordt omarmd. Waarin elk idee serieus wordt genomen. Stel jezelf de vraag: in hoeverre staan wij eigenlijk open voor vernieuwende ideeën?
AimAtArt heeft in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam diverse Barometers ontwikkeld: online scans waarmee je snel de pijnpunten en succesfactoren definieert. Als je weet waar het knelt en waar de winst te behalen is, gaan we samen aan de slag om er een vernieuwende organisatie van te maken.
De scan
De Barometer is een online research-tool en bestaat in twee varianten, eentje voor de gehele organisatie en eentje specifiek voor teams en afdelingen. Met 30 vragen kijken we o.a. naar autonomie, leiderschap, werkdruk, teamdynamiek, systemen en processen, visie en meer. De Barometers zijn ontwikkeld met dr. Matthijs Baas van de Universiteit van Amsterdam, specialist op het gebied van creativiteit in organisaties.
Aanpak
Intake
We stemmen met jou af welke informatie we nodig hebben en passen de Barometer daarop aan. Zo meten we precies wat jullie willen weten.
Uitzet
We zetten de Barometer uit in de organisatie. Dit doen we uit naam van een van jullie, om het onderzoek laagdrempelig te houden.
Terugkoppeling
We maken een analyse en plaatsen de resultaten in jullie context. De resultaten presenteren we in heldere visuals, geen lange adviesrapporten! Op basis hiervan krijg je ons advies hoe je het beste aan je vernieuwingskracht kunt werken.
Nieuwe start
De Barometer is het begin. Vanaf hier gaan we samen bouwen aan een consistente cultuur waarin vernieuwing de normaalste zaak van de wereld is.