Artivate People for Change
AimAtArt Advisory biedt support met onderscheidende verandertrajecten. Aan de hand van toonaangevende kunstwerken prikkelen we je om op een nieuwe manier te kijken en denken. Doormiddel van rake vragen zetten we beweging in gang. Hoe krijgt vernieuwingskracht meer voedingsbodem in onze cultuur? Hoe activeren we onze teams om volledig achter veranderingen te staan? Hoe communiceren we onze nieuwe strategie op een verrassende manier? En hoe transformeren we onze leiders naar inspirerende rolmodellen? Met antwoorden op dit soort vragen activeren we de kunstenaars-mindset om duurzame verandering teweeg te brengen voor de lange termijn. In onze creatieve programma’s onderscheiden we drie fasen:
Discover & Design
In deze fase kijken we met een frisse blik naar hoede huidige organisatie vormgegeven is en waar je naar toe wilt. Denk aan o.a.:
- Via kunstwerken de huidige situatie vanuit andere perspectieven bekijken
- Verbeeldingskracht aanzetten om toekomstbeelden te verkennen
- Creëren van groep front runners die de transitie gaat leiden
- Visueel kompas ontwikkelen over de gewenste richting
Create & Commit
Na de ontdekking en ontwerpfase gaan we concreet aan de slag. We formuleren een concrete nieuwe koers. De verse inspiratie moet nu met de rest van de stakeholders gedeeld worden. En nieuwe koersen vereisen toewijding, daarom maken we inzichtelijk hoe je je persoonlijk verbindt aan de gewenste verandering. Dus bring it to life met o.a:
- Leren van de grote verhalenvertellers om het nieuwe verhaal eigen te maken en uit te dragen
- Team-brainstorms om ambities te concretiseren
- Experimenteren en grenzen opzoeken als echte kunstenaar
Engage & Act
Maak de slag naar routine. Make it stick door te verdiepen en in te bedden in de organisatie. Tegelijkertijd blijf je jezelf uitdagen om je steeds weer aan te passen en te vernieuwen. In een ‘creërende organisatie’ zit je immers nooit stil. Denk aan:
- verbeter-boosters voor gemeenschappelijke uitdagingen
- cyclus voor borging in de dagelijkse praktijk
- creatieve communicatie, o.a. delen van succes en praktijkvoorbeelden
TRANSFORMATIE BEGINT BIJ AIMATART
Of je nou bij de scale-ups of gevestigde orde hoort, elke organisatie zoekt naar creativiteit om blijvend te veranderen. Hieronder zie je een aantal typische vraagstukken die we dagelijks aanpakken. Herken je ze?