naar dit doen we

INNOVATIETRAINING UNILEVER

Hoe zorg je ervoor dat European brand managers innovatiever worden?

— DOEL

Unilever wilde de innovatiekracht van zijn European brand managers verbeteren. Ze moesten worden uitgedaagd om ook op andere manieren innovatieve oplossingen te creëren. AimAtArt werd gevraagd een creatieve training samen te stellen die aansluit bij de behoefte van de brand managers.

Meer inzicht in het belang van innovatie
Praktische tools om de rechter hersenhelft te trainen
tAndere denkmethodes aanleren met vernieuwende training

— AANPAK

Creatieve carrousel van alternatieve denkmethodes
Voorbeeldopdracht over kunst van ongebruikelijk materiaal
Persoonlijke innovatiekracht uitbeelden met foto-opdracht

— RESULTAAT

Concrete handvatten om anders te kijken en te denken
Nieuwe inzichten over innovatie binnen Unilever
Vergroting van vernieuwingskracht

— REFERENTIE

“AimAtArt leerde onze Europese brand developers creatief denken door middel van energieke innovatietrainingen. Met oefeningen waarbij ze aan de slag gingen als kunstenaars, zowel gericht op onze eigen merken en Unilever als organisatie, als op bredere topics. Daarnaast waren er praktische tips over hoe je je rechter hersenhelft kunt activeren in je dagelijkse werk. Een programma dat aansluit bij onze behoefte om van onze marketeers betere innovators te maken én anders dan andere trainingen is!”

Loes Schrijvers- Learning Specialist Benelux Unilever

Aantal personen:
tot 25 personen

Duur:
2,5 uur

Actief / reflectief:
70 / 30

Benodigdheden:
aparte ruimte (kan op eigen of externe locatie), beamer en scherm. AimAtArt verzorgt alle materialen en benodigdheden voor de oefeningen, zoals papier, scharen, stiften, attributen, etc.

MEER INFORMATIE

download PDF

OP MAAT VOOR JOUW ORGANISATIE
Neem contact op

Impressie van de teamdag:

Als een ware Matisse aan de slag met gekleurd papier en scharen. Hedendaags stilleven over innovatie binnen Unilever wordt besproken.Er worden cut-outs gemaakt over productbeleving. Eindresultaat van de afsluitende opdracht: Stilstaan, om je heen kijken, nieuwe dingen zien en zo open staan voor inspiratie.Eindresultaat van de afsluitende opdracht: Muziek opzetten om creativiteit te stimuleren.Eindresultaat van de afsluitende opdracht: Kleur en andere creativiteit-stimulerende voorwerpen op je bureau leggen.Een ander eindresultaat; rust is nodig om tot creatieve ideeën te komen.

IN DE PRAKTIJK

VOORBEELDEN

Hoe krijg je 400 medewerkers van de Gemeente Amsterdam enthousiast voor een ingrijpende verandering?Hoe laat je trainees creatief denken en zorg je ervoor dat ze de brug naar de praktijk slaan?Hoe zorg je ervoor dat European brand managers innovatiever worden?Op welke manier realiseer je een open uitwisseling over leiderschap tussen de internationale top 50 vrouwen?