ACTIVATIE INNOVATIESTRATEGIE
Hoe krijgen we onze innovatieambities bij iedereen tussen de oren?
— AIM
Een snelgroeiende IT organisatie kan niet anders dan continu inspelen op de behoefte van de klant en moet dus steeds verbeteren. Innovatie en kwaliteit zijn niet voor niks dé pijlers voor deze organisatie. Maar hoe krijg je dat in het DNA van je bedrijf?
— ACTION
Een innovatiestrategie kan alleen van de grond komen als iedereen zich eraan commit en deze eigen maakt. Duidelijkheid is hierin key. De pijlers innovatie en kwaliteit zijn hole frasen waar iedereen andere beelden bij heeft. Eensgezindheid in het MT hierover is de eerste stap. Geïnspireerd door aansprekende kunstwerken creëerden we een eenduidig beeldverhaal dat door het MT werd gepresenteerd aan alle collega’s. D.m.v. een creatieve verdieping werd iedereen uitgedaagd erop te reageren en het verhaal eigen te maken en door te vertalen naar zijn eigen praktijk. Tegelijkertijd ging AimAtArt aan de slag met de innovatie-communities om op toekomstige behoeften van klanten in te spelen.
— RESULTS
De pijlers innovatie en kwaliteit zijn organisatiebreed bestendigd. Het MT heeft hierop een gezamenlijke kijk ontwikkeld. Daardoor waren ze in staat om deze op een eenduidige manier over te brengen. Dit leverde inzicht op hoe alle collega’s de pijlers beleven en ervaren. Door het programma met de communities is naar voren gekomen hoe de impact van deze groepen nog verder kan worden vergroot. Daarnaast zijn er nieuwe ideeën ontstaan om samen met klanten nieuwe producten en diensten te ontwikkelen.