UNICA
Op welke manier krijgen we binnen ons projectteam een gemeenschappelijke focus op excellente klantbediening?
— DOEL
Installatiebedrijf Unica Rotterdam werkt aan het beter bedienen van de klanten en het efficiënter inrichten en uitvoeren van de werkzaamheden. De kern van deze grootse reorganisatie is een divers projectteam, van monteurs tot de directeur. Het uiteindelijke doel is excellente klantbediening, maar wat verstaan we hier eigenlijk onder? AimAtArt werd ingezet om deze vraag samen met het projectteam te beantwoorden:
- Gemeenschappelijk begrip van excellente klantbediening
- Focus aanbrengen op klantbediening
- Motivatie projectteam vergroten
— AANPAK
AimAtArt koos voor deze technische groep ons fotografie-programma In the Picture.
- Stoomcursus creatief denken aan de hand van aansprekende fotografen
- In teams met camera’s op pad op excellente klant bediening vast te leggen
- Bespreken van de foto’s en gemeenschappelijke doelen vast stellen
— RESULTAAT
- Gemeenschappelijk begrip van excellente klantbediening en ideeën hoe dit verbeteren
- Teambuilding; open gesprekken en inzicht in behoeftes met bijbehorende vervolgstappen
- Visuele handvatten om excellente klantbediening levend te houden, o.a. poster van gemaakte beelden om output In the Picture door te vertalen naar de rest van de organisatie